לאחר יותר מעשור: שר החוץ ביקר בספרד

שלמה ריזל No Comments on לאחר יותר מעשור: שר החוץ ביקר בספרד

שר החוץ אלי כהן נפגש עם מקבילו הספרדי והשניים הסכימו לגבש חזית אחידה במאבק למנוע מאיראן מלהשיג נשק גרעיני וכן סיכמו על חיזוק שיתופי הפעולה הביטחוניים בין המדינות

צילום: חוויאר שכטמן, שגרירות ישראל בספרד
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החוץ אלי כהן פתח היום (חמישי) את ביקורו המדיני בספרד בפגישה עם עמיתו, שר החוץ הספרדי, חוזה מנואל אלברס, לקראת כניסתה של ספרד לתפקידה כנשיאת האיחוד האירופי והמשך הקמפיין המדיני נגד תוכנית הגרעין של איראן. מדובר בביקור ראשון של שר חוץ ישראלי בספרד זה יותר מעשור.

שר החוץ אלי כהן ושר החוץ הספרדי אלברס הסכימו לגבש חזית אחידה במאבק למנוע מאיראן מלהשיג נשק גרעיני. השניים הסכימו לחזק את שיתופי הפעולה הביטחוניים בין המדינות, בין היתר בקידום עסקה בטחונית על סך 300 מיליון אירו. השר כהן הבהיר לעמיתו כי ישראל אינה מתנגדת לסיוע הומניטרי לפלסטינים, אך מתנגדת באופן נחרץ להעברת כספים לגורמים המעודדים הסתה וטרור.

בנוסף, השניים שוחחו על היחסים הטובים בין ישראל לספרד בתחומי הסחר, הטכנולוגיה והחדשנות, שהגיע בשנה האחרונה ל-3.6 מיליארד דולר. שר החוץ הספרדי הודה לשר החוץ על הקשר החם והביע רצון להגיע לביקור בישראל בעתיד הקרוב.

שר החוץ אלי כהן: "אני מודה לשר אלברס על עמדתו הנחרצת ותמיכתו במאבק למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. אירופה מבינה כעת יותר ויותר את הסכנה של שלטון הטרור האיראני, ואמרתי לשר החוץ שחייבים לגבש מולם חזית רחבה ונחושה, הכוללת סנקציות כלכליות ומדיניות במקביל לאיום צבאי אמין. סיכמנו לחזק את שיתוף הפעולה הבטחוני והטכנולוגי בין המדינות ולהגביר את שיתוף הפעולה במוסדות הבינלאומיים".



0 תגובות